събота, 24 март 2012 г.

Постно шоколадово кексче за 1 минута


Това е десерт за шокогладници, изключително бързо и лесно - само за една минута, при това и постно. Ускорената технология е свързана с използването на микровълнова печка, за време по-малко от минута. Относно въпроса Опасна ли е микровълноватапечка?” всеки има свое мнение и решение за нейното приложение. Вече съм споделяла, че в нашата кухня микровълновата фурна отдавна е преминала границата като приложение само за пуканки и претопляне на ястия. Използвам я за приготвяне на риба, сосове, сладкиши.   
Правя този вид кексчета вече няколко пъти - с кафе еспресо, с кока кола, със сок, ядки и малини. Резултатът всеки път е изненадваш и задоволителен, като според желанието може да се „изпече” до по-стегнато или остави  по-сочно и меко. А вариантите за допълнение и гарниране са както при всяко шоколадово кексче - още шоколад, ядки и плодове.


Постно шоколадово кексче за 1 минута
/адаптирано от  One-Minute Chocolate Cake/



Продукти за 1 чашка:
2 с.л. какао
3 с.л. брашно
3 с.л. захар
1 щ.сол
¼ ч.л. бакпулвер
1 с.л. олио
3 с.л. еспресо  кафе или: мока, веганско мляко, кока кола, сок

може да се добавят още ядки и плодове по желание

Поставят се всички сухи съставки (какао на прах, брашно, сол, захар и бакпулвер) в малка купа или чаша и разбъркват до пълно смесване. Добавят се мокрите съставки (олио, кафе /мляко) и продължава разбиването докато сместа се хомогенизира. 


Поставя се чашката или купата в микровълнова печка на пълна мощност за 40-45 секунди, или повече, според желаната стегнатост на кексчето и мощността на МВ. След първите 30 секунди чашката може да се завърти, за да се избегне евентуално едностранно нагряване от уреда.
 

Оставя се да изстине за няколко секунди,
а след това отгоре се поръсва със захар, шоколадов топинг или друго.



Опитайте...

34 коментара:

Черпак с мерак каза...

Дианче, така да ми хареса твоята рецепта че е постна и мога и аз да си хапна такова вкусно нещо. Аз имам една друга рецепта но твоята повече ми хареса. Само ми кажи в продукти най отгоре 2с.л. какво е че май си пропуснала да напишеш.

Мария каза...

Страхотно! Виждала съм рецепти за кексчета в МВ, но никога не съм опитвала. Не се бях престрашавала и да пека сладкиши в порцеланови чашки и във фурната, макар че уж за огнеопорни. Може би това е хубав начин да започна отнякъде, този наситен шоколадов цвят адски съблазнява :)
Желая ти чудесни почивни дни, Дианче, и хубав празник утре! Сърдечни поздрави!

Dani каза...

Дианка,
очароват ме винаги чудесните ти постни рецепти!
А този е безумно вкусен и шоколадов!
Сърдечни прегръдки и слънчеви почивни дни!

pep-4o каза...

Диди, колко е голяма чашката?
Много ми допада идеята ти и със сигурност ще се възползвам. Този път :)
Все подминавах предложенията за кексчета в чашки, но този път няма да подмина :) сърце не ми дава за този шоколадов десерт!
Поздрави и хубав празник утре!

Еoc каза...

Шокогладници, много точно казано :) аз съм от традиционалистите с микровълновата - пуканки, рядко притопляне, разтопяване на шоколад примерно :)
това кексче задължително трябва да се пробва :)
Хубава вечер, Дианка!

rusanka каза...

Леле, Диди, колко лесно и вкусно кексче! Много е пухкаво и нежно!
Как ги измисляш само, тези страхотни постни рецепти! Браво на теб!
Поздрави и хубава и усмихната неделя!

Живка каза...

Дианка,кексчето е много изкушаващо....И аз правих голям кекс в микровълнова,но този вариант в чашка по-ми харесва.И така шоколадов като твоя...
Поздрави!

Unknown каза...

Няколко пъти го гледах този кекс и понеже си нямам микровълнова, всеки път го подминавам :) Изглежда превъзходно и съм сигурна, че е също толкова вкусен!
Слънчева и усмихната неделя Дианче :)

Dulces Frivolidades каза...

Никога не съм ял торта, да бъдат подготвени по-бързо, тъй като това. С тези невероятни снимки и тази проста рецепта, избягал от опити. Тя има прекрасна гледка и трябва много вкус!

Diana Stoyanova каза...

Невероятно е това шоколадово изкушение! Благодаря ти много за рецептата!
Хубава неделя!

Tania каза...

Записах си рецептата още снощи,ще я изпробвам скоро.Любопитна съм да видя какво ще се получи в микровълновата фурна.

Анонимен каза...

Отново оригинална!
А за бялата чиния нямам думи!!!яна

di_ani каза...

Сърдечно благодаря момичета за коментарите и в същото време се извинявам за закъснението в тяхното модериране. Много ми е трудно да се организирам в почивните дни, а вече и не само в тях. Предполагам, че така е и при вас...
Зиче,
Мария,
Дани,
Пепи,
Зори,
Живка,
Ева,
dulces frivolidades,
Диана,
Таня,
Трябва да споделя, че моят първи опит за кейк в МВ бе много сух, но там и печенето бе повече. Хубавото в идеята на рецептата, че може да се регулира степента влажност.
Аз отдавна пека в чашки, дори и във обикновена фурна, но на градуси не повече от 150-160. А за микровълновата - вече писах, ако не сте традиционалисти, можете да опитате - вариантите и възможностите са много...
Пепи, чашката, която използвах е с обем около 250мл.
Хубава нова седмица, много усмивки и пролетно вдъхновение,
а аз чакам с нетърпение да погледна и вашите нови предложения, Диана

Надето каза...

Дианка, невероятно е кексчето! Страшно вкусно! Свърши още преди да е изстинало! Получи ми се с няколко по-мокри участъка - все едно е с течен шоколад вътре!
Това ще бъде многократно повтаряна рецепта :)
Поздрави,
Надето

di_ani каза...

Сърдечна благодарност, Наде, за избора и доверието -
правиш ме много щастлива с твоя чудесен резултат. Харесването и одобрението е най - хубавата част от споделянето на рецепти.
Поздрави и от мен, усмихната и слънчева неделя, Диана

Анонимен каза...

Благодаря за страхотната рецепта!Откакто я видях , правя по няколко дози всеки ден.Лесно ,бързо, вкусно!Адмирации!
Йорданка

Анонимен каза...

Часът минава полунощ. Ровя се из нета и аз не знам какво търся. Попадам на тази рецепта. Седя, пуля се, цъкам с език, мисля си, дали авторката не е превъртяла от жегата. От другата стая пристига сина ми. На 19 е. Казвам му, ела да прочетеш нещо невероятно, направо смешно. Е, казва той - нека проверим и без това ми се яде нещо сладко. Забърка две купички за 5 минути, изпече за една. В моята има и портокалови корички. Обичам вкуса на портокал и шоколад. Е, хапвам си сладко, сладко от сладкишчето и продължавам да не вярвам. Благодаря!

di_ani каза...

Със закъснение, но от сърце - много се радвам, Анонимен, че тази среднощна идея се е оказала сладка и вкусна за Вас!
Драго ми е, че споделихте тази история - за мен, определено имате умения и писателски талант. Беше ми приятно да прочета това. Благодаря за доверието и коментара, а идеята за портокаловите корички е страхотна.
Сърдечни поздрави и усмихнато лято, Диана

Анонимен каза...

Това което прочетох е страхотно , но много трудно правя сладки, тъй като съм диабетичка

Анонимен каза...

Здравейте,
И аз снощи направавих опит с кексчето и съм много,ама много доволна!! Направо ще се пристрастя към тези кексчето,още повече,че постя и избора ми е ограничен! Благодаря много!
Весела

di_ani каза...

Благодаря много за мили думи и коментари. Радвам се, че ви допада тази идея и вкусът също.
Сърдечни поздрави, хубави и усмихнати дни, Диана

Анонимен каза...

super se polu4i blagodarq za receptata barzo,lesno i vkusno

di_ani каза...

Благодаря, Анонимен,
много се радвам, че тази идея ви се е харесала,
благодаря и за отношението ви със споделената обратна връзка.
Сърдечни поздрави,
хубаво, усмихнато и вдъхновено лято, Диана

Unknown каза...

dali 6te se polu4i v po golqma doza v silikonova forma da stane cql keks probvali li ste i dali 6te se izpe4e dobre

di_ani каза...

Здравейте, Соня, не мисля, че би имало проблем да се изпече и по-голяма доза,но аз не съм правила. Бях харесала вариант на постен кекс в микровълнова от руски кулинарен сайт, където имат такива предложения. Можете да погледнете това или други подобни.
http://laperla-foto.livejournal.com/115216.html

Ще се радвам да намерите подходяща рецепта и да споделите.
Поздрави и успехи, Диана

Unknown каза...

Zni4i stra6en keks stana ot 4 qica,polovin 4a6a zahar, polovin 4a6a olio,1s.lajica rom ili nqkakav alkohol ,az imah vi6novka,1 4a6a bra6no s 1 bakpulver i pe4ete 8 minuti na 800 vata nakraq porasvate s raztopen 6okolad,sladko,pudra zahar,smleni orehi ili kakvoto rehite.propusnah da kaja v silikonova forma.ako rehite opitaite i dobar apetit.ne majete formata s ni6to nqma nikakav problem.

di_ani каза...

Чудесно!
Соня, много се радвам, че се е получил такъв хубав кекс и с удоволствие ще го опитам. Лесна и бърза рецепта, а както предлагаш с много възможности за гарниране и доовкусяване.
Благодаря много за чудесната идея и споделени пропорции за 8 кексчета.
Сърдечни поздрави, усмихнати и успешни септемврийски дни, Диана

Анонимен каза...

Здравей, Диана!
С каква консистенция трябва да е тестото? На мен ми се получава много гъсто и добавям поне още две лъжици кафе. Иначе на вкус е страхотно и е идеално за неочаквани гости!
Поздрави,
Ваня

di_ani каза...

Благодаря, Ваня, радвам се, че тази бърза идея за кекче ви допада.
наистина консистенцията на тестото е по-гъста има само 3 с.л. течност, /от значение е, и колко са изпълнени лъжиците/, но ако ви харесва с повече кафе/сок, не е проблем да си добавите. Естествено трябва да се съблюдава времето за печене.
Сърдечни поздрави и благодарност за обратната връзка,
хубав и усмихнат ден, Диана

Анонимен каза...

Много ти благодаря! Това е страхотна рецепта за такива като мен, които обичаме сладко и нямаме време за разхищение. Опитах кекса и мога да кажа, че наистина си заслужава минутата за забъркване на съставките и минутката в микровълновата.
Днес навън вали и това е бърз начин да си подсладиш деня.
Поздрави!

di_ani каза...

Благодаря, Анонимен,
много се радвам, че тази идея като вкус и възможност ви се е харесала,
благодаря и за отношението ви със споделената обратна връзка.
Най-сърдечни поздрави за вас,
хубава, усмихната и вдъхновена есен, Диана

Анонимен каза...

Здравейте, може би е късно да ви попитам, но вашата рецепта много ме заинтригува. Сега съм тинейджърска възраст, в която ме вълнува готвенето, сега съм на вълна сладкарство. Рецептата много ми хареса и ме впечатли! Имам въпрос дали е възможно това кексче в чашка дали ше се получи в печка, с печене отгоре и отдолу? Питам ви това, защото вкъщи вече нямаме микровълнова печка, понеже се счупи? Ще се надявам да ми отговорите и ако отговора е положителен веднага ще пиша, за да кажа как е станало!

di_ani каза...

Здравейте, Анонимен,
много се радвам за вашата нова страст,
вярвам, че ще се справяте все по-смело и успешно!
Що се касае за този вид кексче, идеята е бързото му приготвяне в МВ, естествено би могло да се изпече и в ел. печка, но тогава времето би трябвало да се увеличи в порядъка на печене на мъфини и кексчета.
Ще отбележа необходимостта от термоустойчиви съдове, температура на печене 175-180С и време около 20-25минути, според обема на чашките и с проба за готовност на "суха клечка".
Сърдечни поздрави, кулинарно вдъхновение и много усмивки, Диана

Анонимен каза...

здравейте мисля че липсва нещо от рецептата няма как да се разбъркат до хомогенна смес 8с.л сухи съставки с 4 с.л течни